Dra.  Nuria Pla Monseny  (1916-2011)

Nuria Pla Monseny filla única i hereva de Ramon Pla i Assumpció Monseny va fundar ‘post mortem’ la Fundació privada Ramón Pla Armengol en honor al seu pare. Va finalitzar els estudis de medicina al 1940 a la Universitat de Barcelona sent una de les primeres dones que es varen graduar en aquesta facultat a Catalunya. Una personalitat polifacètica i moderna per la seva època i amb un gran sentit empresarial li va permetre fer-se càrrec al 1940 de l’institut farmacèutic que havien fundat el seu pare i Joaquim Ravetllat, continuant les activitats comercials del mateix fins al 1980.

Al mateix temps, la seva passió per la cultura i les arts, poder heretada per la part materna, la va portar a iniciar el que arribaria a ser una gran col·lecció de mobles, talles, teixits, miralls i objectes de plata espanyols dels segles XVI al XVIII. Entre els mobles va escollir de forma preferent la arquimesa, la taula i l’armari de paret, considerats com a els més representatius de la cultura espanyola, aconseguint una col·lecció única a nivell internacional. La seva gran admiració per al treball científic del seu pare, la seva passió per les arts decoratives espanyoles i el seu profund sentit religiós va ser el que la va portar a determinar les finalitats de la seva fundació.

This post is also available in: ES EN