Investigació mèdica-pneumològica

Aquesta finalitat va ser disposada per la fundadora la Senyora Nuria Pla i deriva directament de la seva intenció de donar continuïtat a la obra del seu pare, el Dr. Ramon Pla Armengol, qui, com és ben sabut, va ser un eminent tisiòleg fundador juntament amb el veterinari Joaquim Ravetllat de l’ Institut Ravetllat-Pla. Aquesta entitat va centrar tots els seus esforços en l’estudi i la investigació per a combatre la tuberculosi, arribant a crear productes farmacèutics com el sèrum i la hemo-antitoxina Ravetllat-Pla, productes que varen tenir una gran acceptació entre la comunitat mèdica de la època arribant-se a exportar aquests productes a més de vint països mitjançant la creació i promoció d’una excel·lent xarxa científica-comercial i una bona gestió empresarial duta a bon terme per Nuria Pla des de la postguerra.

La tuberculosi és una malaltia que ha remès amb els anys ubicant-se avui dia en uns nivells més moderats a escala global. La han succeït en l’actualitat  tant en nombre d’afectats com en gravetat de l’afecció altres malalties pneumològiques que actualment són objecte d’investigació als gran centres hospitalaris. És en aquest sentit que els fons que la fundació dedica en aquest camps d’investigació mèdica-pneumològica s’han redirigit cap a afeccions que actualment representen un repte per a la comunitat científica i que la Fundació té com a finalitat recolzar amb l’objectiu d’aconseguir millores en la salut global de la població i que de ben segur el Dr. Pla hagués recolzat de igual manera en la seva activitat investigadora si hagués viscut en aquests temps.

Entrega de la beca d’investigació Ramon Pla Armengol al Dr. Plaza

Entrega de la beca d’investigació Ramón Pla Armengol a la Dra. María Molina

Entrega del premi Ramón Pla Armengol al Dr. Pere J. Cardona

Entrega premi Ramón Pla Armengol al Dr. Antoni Torres