Creació de la Fundació

La Fundació Ramón Pla Armengol va ser creada per desig de la senyora Nuria Pla Monseny, filla i única hereva de la família, mitjançant les normes i regles contingudes en el seu testament.

La principal motivació de la senyora Pla per a materialitzar el projecte va ser, sens dubte, la profunda admiració cap al treball del seu pare. Això la portaria a establir les bases de l’actual Fundació, encarregada de gestionar el patrimoni familiar per a perpetuar les seves inquietuds i iniciatives filantròpiques, fent-les perdurar en el temps.

Finalitats. Ciència, indústria i art sota un mateix sostre:

• Honrar la figura del Doctor Ramón Pla Armengol, pioner i mecenes en el món de la medicina, mitjançant la promoció del coneixement i ajudes a la recerca.

• Promocionar i dinamitzar, mitjançant la Casa Museu, la col·lecció d’objectes i mobles antics de la senyora Nuria Pla.

• Oferir suport social als més necessitats mitjançant iniciatives socioeconòmiques.

Entitats amb les quals col·laborem

Vídeo sobre la fundació