Activitat Fundacional

Col·lecció d’Antiguitats

Des de 2012, s’ha dut a terme la promoció de la col·lecció de mobles i antiguitats de Nuria Pla a través de la Fundació. Per  això, ha estat necessària la rehabilitació i condicionament de la casa familiar en la qual, posteriorment, poder albergar la col·lecció i mostrar-la al públic.

Tasca assistencial i aportacions

Des de la seva creació, la Fundació ha efectuat nombroses aportacions a entitats i institucions assistencials i sociosanitàries: Creu Roja, Càritas, Ajuda a l’Església Necessitada, Metges sense Fronteres, Fundació Josep Carreras i Hospital de Sant Pau, entre altres.

Suport a la Recerca Mèdica

Mitjançant un important conveni amb la FUNDACIÓ BRN, una entitat integrada per professionals de primer nivell en l’àmbit de les malalties pulmonars. En aquest conveni, es concreta la creació d’un premi biennal sota la denominació de Dr. Pla Armengol i una beca anual per a un equip de recerca en aquest camp.

Col·lecció d’Antiguitats

• Promoció i difusió de la col·lecció d’antiguitats de Nuria Pla a través de la Fundació Ramón Pla Armengol mitjançant la rehabilitació i condicionament de la casa familiar i de les sales d’exposició.

Labor Assistencial i obra social

• Aportacions a entitats i institucions assistencials i hospitals com Creu Roja, Càritas, Metges sense Fronteres, Fundació Josep Carreras, Cottolengo del Pare Alegre, Hospital de Sant Rafael, Residència Sant Camilo, Hospital de Sant Pau, Germanetes dels Pobres i Missioneres de la caritat.

• Conveni amb CÀRITAS per a la campanya “Entitats amb Cor” i amb la Fundació Ajuda a l’Església Necessitada.

Suport a la Recerca Mèdica

• Conveni amb la FUNDACIÓ Barcelona Respiratory Network (BRN) per a la creació d’un premi biennal, sota la denominació Doctor Pla Armengol i una beca anual per a un equip de recerca en aquest camp.

Col·lecció d’antiguitats

• Inauguració i obertura al públic de les primeres sales d’exposició.

Labor Assistencial i Obra social

• Aportacions per ajuda a missions de caràcter social i religiós a Espanya i altres països.

Suport a la investigació mèdica

• Lliurament de la beca Ramon Pla Armengol 2015 en ocasió de la inauguració de l’exposició de mobles i antiguitats.

Activitat Museística

• Condicionament de dues noves sales d’exposició i del passadís d’accés a la planta baixa. Instal·lació de la nova exposició a l’antic laboratori del Doctor Pla Armengol en col·laboració amb el Centre d’Història de la Ciència de la Universitat Autònoma de Barcelona.< /span>

Labor Assistencial i Obra social

• Col·laboració amb Càritas i Ajuda a l’Església Necessitat en projectes de suport social.

Suport a la investigació mèdica

• Impuls dels projectes de recerca seleccionats amb el suport tècnic de la fundació Barcelona Respiratory Network.

Activitat Museística

• Condicionament total de la planta baixa de l’antic laboratori i ampliació d’espais comuns per a exposició, conferències i formacions.

Labor Assistencial i Obra social

• Col·laboració amb Càritas i Ajuda a l’Església Necessitat:
– Centre Obert Torré Baró i Centres Oberts per a infants, adolescents i joves.
– Ajuda a les víctimes de Boko Haram a Nigèria.
– Suport a “Alleujar el malalt a Cuba”.

Suport a la investigació mèdica

• Impuls a la recerca en el camp de la pneumologia mitjançant ajuts als projectes seleccionats (Non-Eosinophhilic Neutrophilic Asthma) amb el suport tècnic de la Fundació BRN.

Activitat Museística

• Rehabilitació de la segona planta de l’edifici i, per tant, de la totalitat de la part industrial i de l’antic laboratori.

Labor Assistencial i Obra social

• Col·laboració amb Càritas i Ajuda a l’Església Necessitat:
– Ningú sense llar.
– Mil àpats al dia.
– Refugiats sirians al Líban.

Suport a la investigació mèdica

• Impuls a la recerca en el camp de la pneumologia mitjançant ajuts als projectes seleccionats (Radiomics in Lung Cancer Screening) amb el suport tècnic de la Fundació BRN.

Activitat Museística

• Obertura de la totalitat de les sales i realització de visites guiades.
• Celebració d´una trobada del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CEDTI) i visita de la Ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant.
• Celebració de les Jornades “De l’Arbre al Moble” al costat de l’Associació per l’estudi del moble.
• Reobertura del Mas Ravetllat-Pla, ara com a Casa Museu Nuria Pla.

Labor Assistencial i Obra social

• Col·laboració amb Càritas i Ajuda a l’Església Necessitat.

Suport a la investigació mèdica

• Impuls a la investigació al camp de la pneumologia a través d’ajuts als projectes seleccionats amb el suport tècnic de la Fundació BRN.

ENTITATS AMB LES QUALS COL·LABOREM

Memòria Econòmica

La Fundació ha aportat a les seves diferents finalitats les següents quantitats al mencionat període:

1.010.000 €

170.000 €